Essays en engeland ontdekken - Reisverslag uit Plymouth, Verenigd Koninkrijk van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu Essays en engeland ontdekken - Reisverslag uit Plymouth, Verenigd Koninkrijk van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu

Essays en engeland ontdekken

Door: Lauren

Blijf op de hoogte en volg Lauren

18 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Plymouth

Zo man, wat een weken weer. Ik heb echt het idee alsof ik hier al maanden zit en niet eens pas(!) 2 maanden. Je zit zo weer in het ritme van school, op tijd opstaan, sporten en ook weer huiswerk. Nu heb ik het geluk (?) dat ik geen tentamens of examens heb in mijn master maar wel heel veel essays en opdrachten. Zo zijn we nu al bezig (en dik aan het stressen) over een essay wat volgende week ingeleverd moet zijn. De stress is niet vanwege dat ik niet op tijd begonnen ben maar meer de eeuwige stress (en alle studenten zullen dit herkennen) van doe ik het wel goed, heb ik de opdracht wel goed begrepen of ben ik helemaal verkeerd bezig.
Dit is mijn eerste project als master student wat ook een beoordeling gaat krijgen en aangezien ik nul komma nul ervaring heb met het Engelse onderwijssysteem heb ik geen idee hoe hoog de eisen hier liggen. Ik wil direct slagen en niks over hoeven te doen, dus ja, stress. Het is wel een leuke opdracht maar wel pittig hoor. Het gaat erom dat je de overheid moet overtuigen om geld te geven aan dierentuinen. Ik ben het er natuurlijk helemaal mee eens dat ze dat moeten doen maar goed, leg dat maar eens fatsoenlijk uit met voldoende bewijs. Dus dan komt de stress weer om de hoek kijken of mijn bronnen wel goed zijn, of ik wel voldoende informatie heb, niet steeds dezelfde informatie gebruik, mijn professoren wel overtuig van mijn standpunten, ik binnen het aantal woorden blijf en ga zo maar door. Het gaat wel goed komen want we hebben nog een dikke week.

Alsof dat nog niet genoeg is beginnen de professoren ook al langzaam het woord Master Project te laten vallen. Ja dit moet met hoofdletters want het gaat hier om ons master project. Dit is je master Thesis, de grote opdracht waar je de wereld kan laten zien wat je kan en wilt. Het begint pas ergens in april maar we moeten nu al bedenken waar we het over willen hebben (heel logisch) alleen kan ik op dit moment nog niet eens bedenken wat ik wil avondeten (weet ik wel maar je snapt mijn punt) dus laat staan over 6 maanden. Maar het komt goed, we gaan met de flow en laten alles op ons afkomen terwijl we er wel over nadenken.
Naast hierover nadenken beginnen we volgende maand met een gedrags project. Hierbij moeten we onderzoek doen naar een diersoort naar eigen keuze en hier een onderzoeksverslag over schrijven. We doen dit met 2 mensen die allebei dezefde observaties doen en dan zelf ons eigen verslag schrijven. Dit betekend dus dat ik samen met mijn teamgenootje morgen naar Dartmoor Zoo gaan om te kijken of ze daar diersoorten hebben die ons aanspreken. Heerlijk om dit te moeten doen ;)
We gaan als studenten ook nog deze week naar het aquarium om nog meer dieren te zien want ja dat doe je als zoology student.

Behalve het stressen om mijn schoolwerk had ik gisteren ook nog de tijd om iets van het land te zien. Een vriendin van me had me een link gestuurd naar een trip naar Stonehenge en Bath dus ja waarom niet. Op zaterdag om half 8 (!) stonden wij braaf naast de bus. Op weg naar Stonehenge, jullie hebben er vast allemaal al eens van gehoord van een aantal stenen die midden in het Engelandse landschaap staan. Helaas is het ook niet meer dan dit, Ze hebben vast een hele belangrijke historisch waarde en het waren mooie stenen maar goed ik hoefde er eigenlijk geen 10 pond voor over t ehebben om te gaan kijken. Het was een beetje teleurstellend maar we hebben ze gezien dus dat kan ook weer van de bucket list. Daarna gingen we op naar Bath. Dit is een toeristische trekpleister waar Valkenburg niks bij is uit de Romeinse tijd. Helaas hadden wij geen tijd om een tour te doen om meer over de geschiedenis te ontdekken. Ik voelde me een beetje een Aziatische toerist aangezien we bij Stonehenge binnen een uur weer weg waren en in Bath ook maar 4 uurtjes waren, 4 leuke uurtjes maar goed dan nog. Het was een mooie kleine stad met heel veel winkels en hele mooie en goed ondehouden gebouwen. We zijn in de Abbey geweest waar ik een kaarsje heb aangestoken. Dus als iemand meer geluk voelt, dan komt dat door mij. We hebben gisteren dus voornamelijk in de bus gezeten maar het was heel leuk. Ik zag veel bekende gezichten van de internationale introweek dus dat was heel leuk om even bij te kletsen.

Nu ga ik weer hard aan het werk en morgen worden jullie dood gespamt met dierenfotos ;)

Oh ja, als iemand nog pepernoten wil opsturen graag want ze vielen goed in de smaak bij mijn klasgenoten (en misschien helpt het bij mijn professoren om hun te overtuigen om mij een goed cijfer te geven ;) )

liefs

Lauren

• 18 Oktober 2015 - 12:27

Ariane:

Hi,

Bath is inderdaad erg mooi.

Qua Master thesis:
    Waar zijn de professoren in jouw department in gespecialiseerd en vind je een van die thema's/gebieden interessant? (het helpt erg als je supervisor veel weet van je thesis thema)
    Vraag professoren om ideen als je een vaag idee hebt van het thema van je thesis. Zij hebben al heel wat thesissen begleid en kunnen goed inschatten welke vragen niet te groot of te klein zijn voor je thesis en waar informatie over te vinden is (maar tegelijkertijd ook niet een thema waarover iedereen al over geschrven heeft.)
    Ik was zelf niet zo snel op het idee gekomen om over Max Havelaar te schrijven maar het werd een successvolle thesis

• 18 Oktober 2015 - 13:51

Ton Florisson: