Master Student! - Reisverslag uit Plymouth, Verenigd Koninkrijk van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu Master Student! - Reisverslag uit Plymouth, Verenigd Koninkrijk van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu

Master Student!

Door: Lauren

Blijf op de hoogte en volg Lauren

02 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Plymouth

Wow, wat zijn de weken voorbij gevlogen zeg. Het is alweer 2 weken geleden dat mijn international introductieweek was en wat ging de tijd snel en wat heb ik het druk gehad. Ik denk dat ik was gebleven met het laatste weekend van de international introweek en het enige wat we hebben gedaan is een boottocht gemaakt door Plymouth, heel mooi en de fotos staan op facebook.

Vorige week dinsdag was dan eindelijk de dag dat ik aan mijn master begon. Op zich was ik wel zenuwachtig, ik had al 1 iemand ontmoet een Canadees meisje dus we gingen samen naar de brunch die werd gehouden voor alle master studenten. De masters in Plymouth zijn niet zo een hele grote groep maar op zich waren er toch wel 150 studenten. Het was erg leuk om iedereen te zien. Daarna was het dan toch eindelijk zo ver dat ik de rest van mijn klas zou ontmoeten. Het zijn allemaal meiden dus echt super leuk. Er is 1 Italiaan, 1 Duits meisje en 2 Amerikanen. Ik ben de enige Nederlander. Er zijn ongeveer 13 mensen dus hele kleine groep. We werden rondgeleid en hadden een aantal lezingen over de universiteit zelf, de bieb (24/7/365 per jaar open heel handig en echt super) en hebben kennis gemaakt met onze professor Mark. Echt een super vent. Ik maakte al een goeie indruk dat ik van het Van Hall kwam aangezien de 2 studenten van Van Hall(Katharina en Emile) zo een goeie indruk hebben achtergelaten dat ze van mij hetzelfde verwachten. Dus de druk is al hoog, haha

Op woensdag hadden we nog het feestje van onze faculteit dus dat was wel een leuke avond. Drinken op kosten van de school, altijd goed, haha. Op vrijdag ben ik een weekend terug naar huis gegaan want een vriendin van mij ging trouwen en daar moest ik natuurlijk bij zijn. Ik had vertraging met de Eurostar (ja het kan ook nooit goed gaan) dus het gesprek met pap ging ongeveer zo

"Pap, ik ben een half uurtje later want de eurotunnel is dicht vanwege een technische storing" 10 minuten latern "pap, ga maar naar huis want we kunnen pas over 2 uur vertrekken"10 minuten later "pap, draai maar weer om want we vertrekken nu" uiteindelijk 45 minuten later aangekomen maar goed we waren er.

Op zaterdag had ik de bruilloft en op zondag weer terug. We waren op tijd vertrokken en ik had mijn trein gehaald(yay), toen bleek dat er werkzaamheden waren in de metro in London en ze daar niks over hadden gezegd dus ik was uiteindelijk alsnog een uur later thuis maar ach, je kan helaas niet alles hebben.

Op maandag gingen we dan toch echt beginnen en het begon al goed. Mijn master werkt heel nauw samen met een dierentuin in de buurt genaamd Paignton Zoo. We hebben daar een aantal keren per week les. Er gaat een bus naartoe die er ongeveer 1.5 uur over doet en de universiteit betaald de reiskosten, ik vind het prima. De dag begon dus vroeg en de zoo dagen zoals ze genoemd worden zijn lang want je bent van 8 uur tot 7 uur van huis. In de dierentuin werden we hartelijk verwelkomt, werden er fotos gemaakt voor onze badges (want ja we kregen korting in de winkel en het restaurant) en kregen we een rondleiding. Het was een vermoeiende maar leuke dag.

Dinsdag was ook zoo day en kregen we gelijk een statistiek test (iets minder yay) om te kijken op welk niveau we zitten. Goed, ik ben normaal al geen fan van statistiek en ook niet echt goed erin en al helemaal niet als ik alles moet vertalen naar het Engeland maar goed, maandag horen we hoe we het hebben gedaan dus fingers crossed. We kregen ook gelijk werk en ook flink wat. Voor volgende week vrijdag moeten we een presentatie houden met 3 mensen en een discussie leiden dus alvast een goed begin.

Op woensdag had ik geen les dus even heerlijk wat dingen voor mezelf kunnen doen (lees laarzen halen) want vandaag had ik een meeloop dag in de dierentuin bij de verzorgers van de reptielen en de vogels. De reptielen was op zich wel leuk alleen niet echt heel leerzaam. We kregen klusjes te doen die normaal blijven liggen. Op zich geen probleem want ik ben niet vies van hard werken maar het was niet echt meelopen met een dierenverzorger maar eerder zoiets van ja we hebben niks anders voor jullie dus doe dit maar. We moesten een hele dag meelopen maar er was niet genoeg werk dus mochten we in de middag gaan. Ja, dus niet dacht ik zo. Ik wilde een hele dag dus ik ging samen met een ander meisje naar de afdeling van de vogels toe om te vragen of ze daar nog mensen konden gebruiken. Ja hoor geen probleem. Het was echt een topmiddag en een goeie beslissing geweest. Ik liep met een verzorger mee die heel veel wist en alles vertelde, ik heb uilenballen verzameld, ben door lorikieten geprikt omdat ze eten wilde. Het was echt vet. We hebben zelfs nog veren verzameld.

Ik ben tevreden en moe dus ik ga slapen aangezien ik dit weekend nog even hard aan de bak moet om mijn dingen af te krijgen voor volgende week

xxx

  • 03 Oktober 2015 - 10:03

    Ton Florisson:

    Alweer een leuk verhaal om te lezen. Ik constateer met enig plezier dat de Engelse taal al een beetje doordringt in je teksten, met name in de zinsbouw. Grappig om dat te zien. Hmm, spannend zeg, die statistiek. ik hoop oprecht dat je daar goed in scoort, anders lijkt me dat vervelend, zo aan het begin van je opleiding.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lauren

Op dit moment ben ik bezig met een master studie in Engeland over conservatie en behoud van dieren in een dierentuin gerelateerde setting. Mijn passie is dieren en alles wat daar een beetje bij komt kijken. Deze passie heeft me al in Australie, Belgie, Nederland, Verenigde Staten en het Verenigd Koningkrijk gebracht. En we houden niet op. Daarnaast hou ik van reizen en staan er dus nog een behoorlijk aantal plekken op mijn bucketlist die ik graag nog wil gaan bezoeken.

Actief sinds 22 Maart 2009
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 19685

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 01 November 2016

Master

15 Augustus 2013 - 18 Februari 2014

Majorstage

18 April 2012 - 09 Mei 2012

Roadtrip to the other side of the world

11 Mei 2009 - 20 Juli 2009

mijn stage in eigen land:P

Landen bezocht: