ff snelle update van de week - Reisverslag uit Antwerpen, België van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu ff snelle update van de week - Reisverslag uit Antwerpen, België van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu

ff snelle update van de week

Door: Laurenke

Blijf op de hoogte en volg Lauren

26 Juni 2009 | België, Antwerpen

Hallo,

Nou deze week was hectische en warm. Ik zal bij het begin beginnen ook al was er niet zo heel erg veel te vertellen:

Maandag: we moesten de vijver bij het berenverblijf schoonmaken en dat betekende dus het water laten weglopen, want dus niet ging want de pomp die we gebruikte ging zo langzaam door al het slijk wat in het water zat. Het was dus hoog nodig. We hebben dus om de tijd te doden maar wat onkruid uitgedaan bij in het berenverblijf, wat ook wel nodig was.

Dinsdag: we hadden geweldige collega's die met een speciale slang al het slijk konden weghalen in het bad waarna het werk binnen een uur gedaan was. Wij waren heel dankbaar en konden weer verder met het normale werk en de beren konden lekker naar buiten.

Woensdag: de eerste echte warme dag. Het viel nog wel mee want de warmte hing nog niet echt in het bedrijf. Ik moest de vissende ratten eten geven en als we deur opendoen is er nog een speciale rand zodat alle dieren niet uit het hok lopen. Nu was er me eentje uit het hok gekukeld, en ik dacht dat net zoals de meeste ratten, dat je hem wel bij de staart kon pakken, dus niet. Eindelijk, omdat hij nog wel eens kon bijten heb ik hem met een doek teruggezet, wat hij niet fijn vond en ik ervoor heb gezorgd dat het publiek wat meer amusement heb bezorgd, er waren weer veel mensen die erom moesten lachen, alleen ik niet.

Donderdag: alle dieren eten geven en geprobeert de ramen te wassen in de gang bij de nachtdieren. Maar dit lukte niet omdat er zo veel mensen waren dat telkens als ik een raam had gedaan het volgende al weer vies was omdat er zoveel mensen met vettige vingers aan zaten. Het was dus niet echt een productieve dag en het was nog warmer dan de vorige dag, wat niet zo fijn was.

Vrijdag: omdat het vandaag nog warmer was, hadden we besloten om het rustig aan te doen en dus heb ik beneden bij de roofdieren geholpen met de buitenperken en alle hokken schoon te maken. We waren rond 2 uur klaar en toen had ik op ijsjes getrakteerd en alle dieren eten te geven en toen was de dag alweer voorbij.