eerste stage dag - Reisverslag uit Antwerpen, België van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu eerste stage dag - Reisverslag uit Antwerpen, België van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu

eerste stage dag

Door: Laurenke

Blijf op de hoogte en volg Lauren

11 Mei 2009 | België, Antwerpen

Hey allemaal,

Nou mijn eerste stagedag als stagaire bij de roofdieren in de Antwerpse Zoo zit er op.

En ik moet zeggen, het was echt te gek. Het begon allemaal met dat ik me moest melde bij de balie waarna ik alles uitgelegd kreeg en naar de roofdieren mocht vertrekken.

Toen ik samen met mijn stagebegeleider Patrick bij de roofdieren kwam was het eerste wat me aankeek een grote tijger. Het was echt een prachtig exemplaar en ik deed toch wel een stapje terug want om nou zo dicht bij te komen bij zo een gigantisch dier was toch wel een beetje schrikwekkend.

Blijkbaar was de tijger wel zo een beetje het enige vriendelijke dier dat ik tegenkwam want de leeuw begon meteen tegen me te grommen en ook de leeuwinnen moesten niets van me hebben, ik bleef veilig achter de gele lijn die daar is voor de eigen veiligheid.

Ik mocht vandaag helpen bij de nachtdieren die ook onder de roofdieren vallen. Ik mocht helpen bij het voeren en ik mocht een luiaard vasthouden die nog maar 8 maanden oud was, en heel erg lief.

OP een gegeven moment moesten we de aardvaerkens terug stoppen die waren ontsnapt. Het vrouwtje had erg veel lol in de keuken en wilde het hok niet meer in.

Dit waren maar een aantal van de dingen die we gedaan hadden vandaag maar ik denk wel dat dit een erg leuke stage zal worden en ik ben zeer benieuwd. Maar nu ga ik even lekker wat tv kijken en vooral mijn voeten was rust gunnen.

Tot snel

  • 12 Mei 2009 - 10:46

    Carin:

    Het bevalt goed zo te lezen!

  • 13 Mei 2009 - 17:54

    Bertie:

    Hoi Lauren, ik hoop dat je ook wat fotoos zult maken, dan kunnen we ons nog meer inleven. Groeten uit Holland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Antwerpen

mijn stage in eigen land:P

Recente Reisverslagen:

20 Juli 2009

Mijn laatste stagedag

08 Juli 2009

ijsjes

29 Juni 2009

hete dagen

26 Juni 2009

ff snelle update van de week

19 Juni 2009

meer neusbeertjes
Lauren

Op dit moment ben ik bezig met een master studie in Engeland over conservatie en behoud van dieren in een dierentuin gerelateerde setting. Mijn passie is dieren en alles wat daar een beetje bij komt kijken. Deze passie heeft me al in Australie, Belgie, Nederland, Verenigde Staten en het Verenigd Koningkrijk gebracht. En we houden niet op. Daarnaast hou ik van reizen en staan er dus nog een behoorlijk aantal plekken op mijn bucketlist die ik graag nog wil gaan bezoeken.

Actief sinds 22 Maart 2009
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 19642

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 01 November 2016

Master

15 Augustus 2013 - 18 Februari 2014

Majorstage

18 April 2012 - 09 Mei 2012

Roadtrip to the other side of the world

11 Mei 2009 - 20 Juli 2009

mijn stage in eigen land:P

Landen bezocht: