Bushfires, latin en Koalas - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu Bushfires, latin en Koalas - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu

Bushfires, latin en Koalas

Blijf op de hoogte en volg Lauren

18 Oktober 2013 | Australië, Sydney

Het is alweer een tijdje dat ik wat heb geschreven heb. Op stage gaat nog steeds alles goed. De zomer is in aantocht met hoge termparaturen. Op zich zijn de hoge temperaturen niet heel erg aangenaam aangezien het dan echt warm wordt. Denk aan rond de 37 graden laatst. In Sydney is het dan ook zo dat de wind dan ook behoorlijk erg aanwakkerd als het zo warm is. Dit zorgt voor gevaarlijke situaties waarin veel bushfires oftewel bosbranden onstaan. Zoals gisteren. Misschien hebben jullie het al kunnen lezen op de facebook linkt die ik heb geplaatst of de foto's gezien maar er gisteren waren er ontzettend veel bosbranden ten westen van de stad. De wind blies zo hard dat de rook tot in de stad kwam en boven de stad in. Helaas is er 1 iemand overleden in de bosbrand en zijn er tallozen huizen verbrand.

Dit was de ergste bosbranden die ik tot nu toe heb meegemaakt. Op zich woon ik veilig omdat we in principe midden in de stad wonen waar de kans op bushfires erg klein is. Maar je moet dus wel een plan hebben om te overleven als het gebeurd.

Dit was het slechte nieuws dus we gaan nu maar over naar alle leuke dingen.

Vorige week was er een groot latin festival in Darlin Harbour. Hierbij moet je denken aan salsa lessen die je kon volgen, eetkraampjes met spaanse, mexicaanse, puriviaanse en verschillende andere gerechten en natuurlijk latin muziek. Ik had afgesproken met een collega Mica en haar vriend om naar de band van haar vader te luisteren. Het was echt super. Heel mooi weer en niet te warm zo rond de 27 graden dus dat was goed te doen. Darling Harbour is een hele mooie haven in Sydney met verschillende winkeltjes en restaurantjes. Moet blijkbaar ook mooi zijn om uit te gaan maar dat heb ik nog niet gedaan.

Op stage gaat het goed. Ik ben nog steeds hard aan het werk met mijn eigen projecten. Ik krijgt ook nog steeds meer werk erbij dus blijkbaar zijn ze nog steeds tevreden. Mijn project bij ZAA is wat groter geworden want blijkbaar missen we een paar dieren uit het studbook. Normaal als dieren vrijgelaten worden krijgen ze de status released (vrijgelaten). Als de dieren naar een dierentuin gaan waarvan wij geen gegevens krijgen dan krijgen de dieren de status Lost to Follow (we kunnen ze niet meer volgen) . Nu is het zo dat een heleboel dieren in Nieuw Zeeland die vrijgelaten zijn geworden de status lost to follow hebben. Ik heb dus maar iedereen even gemaild met de vraag of deze dieren daadwerkelijk vrijgelaten zijn geworden of dat ze ergens anders heen zijn. Nu maar hopen dat ik dinsdag mailtjes terug heb.

Vandaag ben ik voor het eerst (onder werktijd) naar een andere dierentuin geweest. Featherdale Wildlife Park is een dierentuin met voornamelijk Australian fauna en dieren. Dit betekend dus heel veel vogels en zoogdieren. Ik ben weer met een koala op de foto geweest en ik heb er eentje geaaid. Ook heb ik kangeroos eten gegeven en geaaid. En natuurlijk weer een heleboel foto's gemaakt.Het was echt te gek want het was a spur of the moment decision. Rodd zei namelijk vannochtend dat hij een meeting had en vroeg toen heel toevallig of ik mee wilde. Natuurlijk heb ik meteen ja gezegd. Alsof ik een reden nodig heb om even weg te gaan uit ' mijn eigen" dierentuin.

Ik post de foto's later op facebook

xxx

  • 18 Oktober 2013 - 07:14

    Ton Florisson:

    Het leest toch wel spannend, je verhaal over de bosbranden. Het lijkt mij vreselijk om zoiets mee te maken, althans wanneer je daadwerkelijk bedreigd wordt. Goed te lezen ook, maar dat wist ik natuurlijk al, dat je het naar de zin hebt op je stageplek. En vooral dat zij blijkbaar tevreden met jou zijn! Wat voor functie heeft Rod? Ik ben benieuwd naar de foto's, laat maar komen dus, lieve Lauren. Dikke poen vaan pap.

  • 18 Oktober 2013 - 08:43

    Petra:

    Hoi Lauren,
    spannend hoor die bosbranden. Jeetje. Zeker als er dode(n) vallen.
    Please be carefull.
    Verder zie ik dat het heel goed met je gaat.
    Ik vind het knap hoe goed je het doet daar beneden.
    Geniet vooral van die mooie tijd want ik zag op je facebook al je terugkom datum staan.
    Have fun en ik blijf je volgen.
    Liefs Petra xxx

  • 18 Oktober 2013 - 09:58

    Carin:

    Ha Lauren!

    Kijk maar goed uit!

    Heb je zelf ook salsa gedanst???

    Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Lauren

Op dit moment ben ik bezig met een master studie in Engeland over conservatie en behoud van dieren in een dierentuin gerelateerde setting. Mijn passie is dieren en alles wat daar een beetje bij komt kijken. Deze passie heeft me al in Australie, Belgie, Nederland, Verenigde Staten en het Verenigd Koningkrijk gebracht. En we houden niet op. Daarnaast hou ik van reizen en staan er dus nog een behoorlijk aantal plekken op mijn bucketlist die ik graag nog wil gaan bezoeken.

Actief sinds 22 Maart 2009
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 19678

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 01 November 2016

Master

15 Augustus 2013 - 18 Februari 2014

Majorstage

18 April 2012 - 09 Mei 2012

Roadtrip to the other side of the world

11 Mei 2009 - 20 Juli 2009

mijn stage in eigen land:P

Landen bezocht: