projecten, projecten, thanksgiving en projecten - Reisverslag uit Plymouth, Verenigd Koninkrijk van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu projecten, projecten, thanksgiving en projecten - Reisverslag uit Plymouth, Verenigd Koninkrijk van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu

projecten, projecten, thanksgiving en projecten

Door: Lauren

Blijf op de hoogte en volg Lauren

30 November 2015 | Verenigd Koninkrijk, Plymouth

Ik denk dat de titel het wel al heel behoorlijk weggeeft, dit verslag gaat heel veel pver de projecten. Nouja, goed het lijkt alleen maar alsof mijn leven daar uit bestaat op dit moment. Zoals ik al heb aangegeven heeft mijn master geen examens of tentamens (yay) maar dat betekend wel dat we de punten ergens vandaan moeten halen en dat betekend door middel van assignments of tewel projecten. Nee, geen groepsprojecten (thank god) maar lekker in je eentje werken. Ik zal dus maar eens beschrijven waar we zo mee bezig zijn:

behaviour project : dit is een project zoals de naam al zegt over gedrag. Dit betekend dus dat we gedrags observaties doen. Echt heel leuk. Wij doen het over de pygmy marmosets, hele schattige kleine aapjes. Ik zie jullie al denken maar dat is toch heel leuk naar aapjes kijken 4 uur per dag, ja dat is het zeker, alleen als je 5 kleine aapjes hebt en dan bedoel ik zo groot als je hand en dit moet je zien te vinden in een hok met bladeren, aapjes die heel ver kunnen springen, snel zijn en klimmen, ja kijk dan is het al wat moeilijker. Bedenk dat je dit 20 minuten lang doen, 5 minuten pauze en dandit 4 keer in totaal, daarnaast sta je buiten in de kou en regen, sta je stil terwijl je alles opschrijft en het publiek je ook nog vragen stelt. Dan wordt het al lastiger. Daarom doen we dit dus met 2 mensen. Het zijn lange dagen maar echt super interessant en heel leuk om te doen. Ja je krijgt het daarna niet meer warm maar het is zo leuk om steeds nieuwe dingen te zien bij de aapjes. Dus ik kan iedereen aanraden om een keer een dagje in een dierentuin voor een verblijf te gaan zitten en de hele dag de dieren observeren, je zit te genieten. Zou het wel in de zomer doen, of ergens tropisch ;) Wat wij dus niet gedaan hebben, ook geen binnen verblijf gekozen want ja wij zijn bikkels. Nee beginners fout dit;)

enclosure design: Dit betekend letter dat wij voor een eigen gekozen diersoort een verblijf mogen ontwerpen. We mogen zo gek doen als we willen want we hebben geen budget (halleluja) maar we moeten wel rekening houden met welzijn van de dieren, de veiligheid van de verzorgers en de bezoekers en ook de wensen van hun. Dus ja kijk dan gaat het lastiger worden;) Ik ben nu in de fase dat ik aan het rondstoeien ben met een ontwerp programma (haat, het lukt me niet) dus in de kerstvakantie ga ik mijn papa of zus lief aankijken om me te helpen aangezien ik helaas niet de tekenkunsten heb gekregen van de familie. Ach ja iedereen heeft zijn sterke kanten

business plan: zoals de titel al zegt is dit een bedrijfsplan van een dierentuin. Nee het betekend niet dat we onze eigen dierentuin mochten opzetten, was het maar zo een feest maar dat we een fictieve, bestaande dierentuin hebben, een aantal doelen hebben gekregen van het bestuur, een zak met geld en 5 jaar om dit alles te behalen. Hoe, dat maakt niks uit zolang je het maar kan verantwoorden, Dus dat betekend een financieel plan maken en een management plan om de doelen te behalen. Super, ik ben niet helemaal bedrijfstechnisch aangelegd maar ach dan hebben die lessen op het MBO en HBO van bedrijfskunde toch hun nut nog gehad ;)

De laatste 2 assignments hangen samen met mijn master thesis project. Ja, we hebben onze keuze bekend gemaakt en we hebben ook de projecten gekregen. Ik ga kijken naar hoe de perceptie en attitude van het publiek, curatoren, dierenverzorgers, medewerkers van een dierentuin en bezoekers aankijken tegen euthanasie. Ja een beetje controversieel onderwerp (Marius, anyone?) maar wel super interessant. Er is nog nooit onderzoek naar gedaan dus ik heb er veel zin in. Dus zo rond maart/april schat ik in dat jullie een verzoekje van me krijgen om een enquite in te vullen en door de sturen in jullie kennis kring hierover.
Voordat ik aan het echte werk mag beginnen moet ik eerst een voorstel schrijven en een literatuur studie doen. Nu is er qua literatuur helaas niet veel te vinden dus ik ga het even bespreken met mijn supervisor over hoe we dit precies aan gaan pakken.

Voor de rest hebben we laatst thanksgiving gevierd met zijn alle. Het was allemaal lekker eten want iedereen had iets meegenomen en we zaten echt goed vol. Tevens zijn ook de laatste 3 weken van het term aangebroken dus ik ben zwaar aan het aftellen todat ik weer in Nederland ben. 18 december tot 5 januari dus shoot me a message als je wilt afspreken.

Ik heb ook mijn eerste verslag terug. Ik had 70 % erop dus een goed begin

groetjes

xxxx

Lauren

  • 01 December 2015 - 14:44

    Ariane:

    Hey,

    Gefeliciteerd met zo'n goed punt voor je eerste verslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lauren

Op dit moment ben ik bezig met een master studie in Engeland over conservatie en behoud van dieren in een dierentuin gerelateerde setting. Mijn passie is dieren en alles wat daar een beetje bij komt kijken. Deze passie heeft me al in Australie, Belgie, Nederland, Verenigde Staten en het Verenigd Koningkrijk gebracht. En we houden niet op. Daarnaast hou ik van reizen en staan er dus nog een behoorlijk aantal plekken op mijn bucketlist die ik graag nog wil gaan bezoeken.

Actief sinds 22 Maart 2009
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 19623

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 01 November 2016

Master

15 Augustus 2013 - 18 Februari 2014

Majorstage

18 April 2012 - 09 Mei 2012

Roadtrip to the other side of the world

11 Mei 2009 - 20 Juli 2009

mijn stage in eigen land:P

Landen bezocht: