internationale studenten - Reisverslag uit Plymouth, Verenigd Koninkrijk van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu internationale studenten - Reisverslag uit Plymouth, Verenigd Koninkrijk van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu

internationale studenten

Door: Lauren

Blijf op de hoogte en volg Lauren

18 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Plymouth

Zo, wat een week, wat een week! Wow, ik kan echt niks anders zeggen. Ik ben weer officieel student en het is even wennen hoor, en dit is alleen maar met een introductieweek waarin we alleen maar leuke dingen doen.

Zoals ik vorige week al zei begon deze week de introweek voor de internationale studenten. En nee, voor de Van Hallers onder ons, dit is geen Osiris studenten week waarbij je elke avond uit gaat en half zat thuiskomt. Ik moet zeggen, de Engelse weten hoe ze moeten drinken maar hier staat er geen druk op je om mee te doen :) Gelukkig. Al zijn de ciders super lekker. Maar ik zal even bij het begin beginnen,

Op zondag heb ik 2 mensen leren kennen die ook in mijn gebouw wonen. Een iemand is Nepalees en woont in London. De andere is een Spanjaard uit Barcelona. Heel gezellig mee zitten kletsen en voor we het wisten waren we 3 uur verder. Jaaha, eindelijk menselijk contact :P.

Op maandag had ik vrij en op dinsdag begonnen we dus echt. We begonnen met een campus tour en omdat we vroeg waren kregen we nog een gratis ontbijt dus het begon goed. De campus is echt groot en ik denk dat ik nog wel eens zal verdwalen. Al is iedereen hier super aardig dus we worden overal bij geholpen en als je ook al maar vragend om je heen kijkt dan zijn er al mensen die je de weg wijzen. We hadden in de middag een tour door de stad, onze tourgids zei vrij weinig maar ach het was leuk om met allemaal mensen te kletsen en nieuwe mensen leren kennen. Het merendeel is Aziatisch, heel veel Chinese, Duitsers en mensen van Canada, de VS, en andere landen van over de hele wereld. Na een behoorlijk eind lopen kwamen we aan op de Hoe, (niet lachen) bij de vuurtoren en aten we een echt pastry. Dit is een groot pastijtje gevuld met beef, kip of vegetarisch met aardappelen en groente. Hierna ben ik nog even terug gegaan naar huis voordat er een gratis film werd vertoond. Op het programma stond We Bought a Zoo (yep right up my alley) Heerlijk genieten.

De dag erna stonden er weer lezigen op het programma over het vinden van een parttime baan. Denk niet dat ik dit ga doen maar het is altijd handig om te weten. De studenten vereniging heeft ook een service waarbij ze je C.V nakijken en tips geven. Dus daar volgende week maar even langs, kan vast geen kwaad. Tijdens deze sessie kwam ik eindelijk iemand tegen die ook in mijn master doet. Yes, ik ben niet de enige.
Ik heb nu al geleerd dat als iemand vraagt wat ik studeer ik gewoon zeg een master in zoology (niet helemaal waar) maar dan snapt iedereen teminste wat je bedoeld. De mensen zijn super aardig en heel open, echt iedereen dus echt een genot. We zijn gaan kijken bij de studentenvereniging. Dit is echt een compleet ander concept dan in Nederland.
De studentenvereniging hier wordt gerund door studenten en is onafhankelijk van de universiteit. Ze organiseren activiteiten en zorgen dat de studenten een stem hebben in de universiteit en advies kunnen inwinnen over vanalles en nogwat. Ze hebben een gigantisch gebouw waar je kan zitten en lekker kan relaxen met je laptop. Het is heerlijk.
We hadden een gratis Fish en Chips supper, het was lekker. Daarna hadden we Rock en Roll Bingo. Het is een bingo waarbij ze liedjes afspelen en je deze moet afstrepen op je kaart. En ja hoor ik heb gewonnen, een gratis drankje. Altijd welkom.

De donderdag stond in het teken over de Britsche cultuur. Ze hadden 2 quizen dus op zich was het wel leuk. Het was niet echt leerzaam maar goed, soms heb je die dagen ook. Ik heb daarna afgesproken met een vriendin en we besloten om naar een quiz night te gaan. Het was een leuke quiz en ons team werd tweede, Ja hoor we zijn op de goeie weg. Daarna nog pool gespeeld met een Amerikaan en 2 Canadezen.

Op vrijdag werden we officieel welkom geheten door de president van de universiteit. Ze hadden ook een markt waarbij je veel gratis spullen kreeg dus ik heb mijn vooraad pennen weer aangevuld.

Morgen is er een boatcruize, een film en op zondag ook nog een film en een feestje. Op maandag heb ik nog even vrij en dan op dinsdag begint mijn introweek voor mijn master.

Dus de eerste week op de universiteit is goed begonnen. De universiteit is heel groot en heeft echt heel veel facaliteiten. De bieb is 24/7 open, er zijn verschillende cafe's waar je kan eten en koffie kan halen. Ze zijn heel behulpzaam dus ik denk dat ik hier een leuke tijd ga hebben

tot snel mensen

xxxx

  • 19 September 2015 - 09:28

    Ton Florisson:

    Wat een heerlijk verslag van wat een heerlijke start up lijkt te zijn geweest. De positiviteit en passie pruttelen op mijn schermpje. Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lauren

Op dit moment ben ik bezig met een master studie in Engeland over conservatie en behoud van dieren in een dierentuin gerelateerde setting. Mijn passie is dieren en alles wat daar een beetje bij komt kijken. Deze passie heeft me al in Australie, Belgie, Nederland, Verenigde Staten en het Verenigd Koningkrijk gebracht. En we houden niet op. Daarnaast hou ik van reizen en staan er dus nog een behoorlijk aantal plekken op mijn bucketlist die ik graag nog wil gaan bezoeken.

Actief sinds 22 Maart 2009
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 19632

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 01 November 2016

Master

15 Augustus 2013 - 18 Februari 2014

Majorstage

18 April 2012 - 09 Mei 2012

Roadtrip to the other side of the world

11 Mei 2009 - 20 Juli 2009

mijn stage in eigen land:P

Landen bezocht: