eerste week - Reisverslag uit Plymouth, Verenigd Koninkrijk van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu eerste week - Reisverslag uit Plymouth, Verenigd Koninkrijk van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu

eerste week

Door: Lauren

Blijf op de hoogte en volg Lauren

12 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Plymouth

Zo de eerste week in Plymouth zit er alweer op. Het zijn al bijna 2 weken moet ik zeggen, wow gaat toch ietsje sneller dan dat ik had gedacht. De uni is nog niet begonnen, dat is pas dinsdag en ik moet zeggen ik heb er zin in. Het is leuk om de stad te ontdekken en even vakantie te hebben en alle tijd maar op een gegeven moment heb je de omgeving wel gezien, de winkels ook wel bekeken en als je dan ook nog bijna bij bent met je series dan weet je wel dat het tijd is om te beginnen met waar je voor gekomen bent, namelijk met je opleiding.

Nou dinsdag is het dan zover. Dan beginnen de twee introductieweken. Ja, jullie lezen het goed, 2 introductieweken. De eerste week is van de internationale studentvereniging wat betekend dat de stad ontdekt gaat worden, de universiteit en ze een heleboel films laten zien(we hebben zeker 4 keer een bioscoop avond volgende week, je hoort mij niet klagen), we kennis maken met de engelse cultuur en het eten.

De week erna is de introductieweek van mijn master dus ik ben heel erg benieuwd. Het worden 2 drukken weken maar wel hele leuke.

Nu vragen jullie je vast af wat ik de afgelopen week allemaal heb gedaan :P Ik heb me ingeschreven bij de sportschool van de universiteit wat heel erg leuk is. Ze hebben een vrij kleine sportschool maar in het gebouw ernaast worden er heel erg veel lessen gegeven zoals Zumba, Kettlecise(met kettlebells, spinnen en dingen met gewichten. Ik heb al wat lessen op de planning staan om uit te proberen en ik ben benieuwd. Ik ben ook bij de lokale Crossfit Box geweest en natuurlijk was dit ook erg leuk. Alleen kosten de lessen 5 pond per stuk en het is ongeveer 45 minuten lopen om er te komen of anders moet ik 3 bussen nemen dus dat is een beetje jammer. Ik denk niet dat ik er dus veel zal komen en ik vind het wel jammer want crossfit was altijd heel erg leuk. Maar het is niet echt te doen om steeds 3 uur kwijt te zijn aan het sporten op een dag als ik straks midden in mijn master zit. Dus ik zal me gaan bezig houden met in de gewichten hangen in de sportschool (hell yeah!)en daarnaast de lessen op de sportschool zelf gaan volgen.

Zoals ik al zei worden de komende weken druk. Ik heb zelfs nog tijd gevonden om een weekend naar Maastricht te komen voor een flitsbezoek. Dit betekend op vrijdag heen, zaterdag een bruiloft en dan zondag weer terug. En dan beginnen de lessen echt.

Ik hou jullie zeker op de hoogte en mocht je mijn nummer of adres willen, drop me a note on whatsapp of facebook

groetjes

  • 12 September 2015 - 12:52

    Ton Florisson:

    Spannend dus! Laatste weekend dat je nog kunt relaxen (ha!) en dan uitsluitend ploeteren, pruttelen en uit met de pret. En over een jaartje ben je wel Master in Science. Ahum...ik bedoel maar. Veel plezier de konende twee weken en geniet van alles wat op je pad komt!

  • 12 September 2015 - 15:59

    Ariane:

    Hoi,

    Ben benieuwd wat ze je over de Engelse cultuur vertellen. Hopelijk gaan ze het wel over dezedingen hebben:
    1. De Engelsen houden van indirekte communicatie.
    Dat betekent veel tussen de regels lezen en als je niet zeker weet wat ze bedoelen nog eens navragen.
    Een opmerking dat ' een film op zaterdag ook leuk zou zijn' kan een indirect nee zijn op je vraag of iemand me je naar de pub wil bijvoorbeeld.
    2 De Engelsen houden van understatement
    Dit vond ik vooral frustrerend als het om feedback voor mijn essays ging. Ze zeggen dat een essay 'quite good' is ipv er 'zitten nog een aantal fouten in die je moet verbeteren'. dat lijdde er bij mij in het begin toe dat mijn cijfers lager waren dan ik op basis van de feedback had verwacht. Wil je echt kritiek op je essay von leraren of medestudenten moet je daar echt expliciet naar vragen, anders krijg je vaak een 'looks good' antwoord.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lauren

Op dit moment ben ik bezig met een master studie in Engeland over conservatie en behoud van dieren in een dierentuin gerelateerde setting. Mijn passie is dieren en alles wat daar een beetje bij komt kijken. Deze passie heeft me al in Australie, Belgie, Nederland, Verenigde Staten en het Verenigd Koningkrijk gebracht. En we houden niet op. Daarnaast hou ik van reizen en staan er dus nog een behoorlijk aantal plekken op mijn bucketlist die ik graag nog wil gaan bezoeken.

Actief sinds 22 Maart 2009
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 19537

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 01 November 2016

Master

15 Augustus 2013 - 18 Februari 2014

Majorstage

18 April 2012 - 09 Mei 2012

Roadtrip to the other side of the world

11 Mei 2009 - 20 Juli 2009

mijn stage in eigen land:P

Landen bezocht: