aangekomen - Reisverslag uit Plymouth, Verenigd Koninkrijk van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu aangekomen - Reisverslag uit Plymouth, Verenigd Koninkrijk van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu

aangekomen

Door: Lauren

Blijf op de hoogte en volg Lauren

01 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Plymouth

Zo, ik denk dat de meeste het wel op fb hebben kunnen lezen maar gisteren was dan toch de grote dag dat ik naar Plymouth vertrok. Ik typt dit nu ook vanuit mijn hotelkamer in Plymouth :) De reis was ook weer even stressen, wat ook weer een apart verhaal is maar dat zal ik zo vertellen.

Op zondag had ik nog een afscheidsfeestje voor de familie. Pap had van allerlei lekkere dingen gemaakt zoals Fish and Chips, sandwhiches en andere dingen. Het was genieten geblazen. Het was ook erg gezellig en leuk om iedereen nog even te zien en afscheid te nemen.
Dat heb ik de laatste paar weken wel meer gedaan van verschillende mensen afscheid genomen en dat was wel even fijn om toch mensen nog persoonlijk te kunnen spreken.

Op maandag ochtend was het nog even stressen want Lauren had teveel ingepakt. Dus pap heeft nog snel alles opnieuw ingepakt en toen ging het koffer wel dicht. Toen vertrokken we richting Brussel want ik had om 8.52 de trein moeten hebben. Ja klopt ik zei moeten hebben want doordat we ietsje later vertrokken en drukte op de weg heb ik mijn trein gemist. De vriendelijke mensen van Eurostar zeiden dat alles vol geboekt was dus we moesten maar valk voor vertrek van de volgende trein terug komen om te kijken of er mensen waren die niet waren komen opdagen. Alleen konden ze dus niet beloven dat ik op de volgende trein zou komen. Uiteindelijk had ik nog nagevraagd bij de verkoop bali of er echt geen andere manier was om daar te komen en dat kon, als ik wilde bij betalen voor een eerste klas ticket voor de trein van 10.57. Nou even overlegd met pap en toen besloten om dat dan maar te doen want ja, deze meid moest toch echt vandaag naar Plymouth.

Eerste klas reizen was wel even ietsje anders dan 2de klas. Ik kreeg toegang tot een speciale lounge waar ik gratis koffie, tijdschriften, wifi en andere dingen had. Op zich wel chill. In de trein hadden we meer ruimte en kregen we gratis ontbijt. Nouja tegen die tijd was het geen ontbijt meer maar een brunch dus dat was ook wel fijn. Voor een keer is het leuk om mee te maken maar ik denk niet dat ik het elke keer ga doen als ik met de trein reis :P

In London snel de metro gepakt naar het andere station om op de trein naar Plymouth te kunnen stappen. De trein vertrok op tijd maar onderweg naar het eerste station zaten we achter een stoptrein en hebben we een vertraging van 20 minuten opgelopen. Tja helaas niks aan te doen maar de conducteur heeft wel 20 keer zijn excuses gemaakt. In de trein hadden we gratis wifi en een kleine bar aan boort waar je koffie, drinken en snoep kon halen dus dat was wel chill. Ik kreeg gratis koffie want de conducteur wist niet hoe de koffiemachine werkte en de vrouw die er normaal stond was even weg, heel chill. Ze deelde ook nog gratis water uit want dat was over en zonde om het weg te gooien, ik vond het niet erg hoor ;)

Het hotel in Plymouth was erg mooi en de eerste avond heb ik niet meer gedaan dan tv gekeken en om 10 uur (lokale tijd) gaan slapen. Ik was dan wel weer om 6 uur klaar wakker want tja, ik was niet meer moe en vandaag was de grote dag om te gaan kijken naar het appartement.

In een woord, geweldig. Echt super chille en mooie ruimte. Als je fotos wilt zien stuur ff een pm of appje. Nou dat was wel even een last die van mijn schouders viel dat alles geregeld is. Ik bedoel, je hebt fotos gezien en gemaild met de mensen die het verhuren maar je weet het nooit helemaal zeker. Ik heb een woonkamer/slaapkamer, eigen keuken en badkamer. Het is heel erg chill denk ik om daar te gaan wonen.

De rest van de dag heb ik alles geregeld wat dus betekend een engels telefoonnummer geregeld (als je die wilt ook graag even een appje of een fb berichtje), dingen gekocht voor het appartement zoals pannenset en dekens en zo. In totaal heb ik zo een 15 km gelopen vandaag om alles te regelen. Ik heb nog voor de rest niks van Plymouth gezien en nog geen fotos gemaakt. Sorry mensen maar dit gaat even voor want morgen ga ik daar officieel wonen en dan moet ik natuurlijk wel bijna alles in huis hebben.

Morgen staat er een bezoek aan de bank op de planning, ga ik over met al mijn spullen en ga ik voor het eerst een bezoek brengen aan een supermarkt om boodschappen te doen. Ds nog genoeg te doen.
Ik weet niet zeker of ik op alle appjes kan reageren want ik heb nu 4G internet behalve in het appartement (go figure)

tot snel


  • 01 September 2015 - 20:33

    Ton Florisson:

    Mooi verhaal van een spannende reis! Goed om te lezen dat je al drukdruk bent met het aankleden van de eigen ruimte. Je eerste eigen plek! De foto's gaven een prima beeld van de leuke ruimte die nu van jou is. Heel veel plezier, en ik kijk uit naar de volgende verhalen!

  • 02 September 2015 - 06:07

    Christel Dalhuisen:

    Het klinkt misschien onaardig, maar het doet me toch zo goed te lezen dat jouw vertrek net zo rommelig verliep als de mijne. En toch zijn we beiden dan op de goede plek aangekomen.
    Ik ben wel benieuwd naar je woonruimte dan. Maar belangrijkst is dat jij er tevreden mee bent.
    Succes nog met de drukte en dingen regelen! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lauren

Op dit moment ben ik bezig met een master studie in Engeland over conservatie en behoud van dieren in een dierentuin gerelateerde setting. Mijn passie is dieren en alles wat daar een beetje bij komt kijken. Deze passie heeft me al in Australie, Belgie, Nederland, Verenigde Staten en het Verenigd Koningkrijk gebracht. En we houden niet op. Daarnaast hou ik van reizen en staan er dus nog een behoorlijk aantal plekken op mijn bucketlist die ik graag nog wil gaan bezoeken.

Actief sinds 22 Maart 2009
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 19629

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 01 November 2016

Master

15 Augustus 2013 - 18 Februari 2014

Majorstage

18 April 2012 - 09 Mei 2012

Roadtrip to the other side of the world

11 Mei 2009 - 20 Juli 2009

mijn stage in eigen land:P

Landen bezocht: