De tourist uithangen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu De tourist uithangen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu

De tourist uithangen in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Lauren

01 Januari 2014 | Australië, Sydney

ten eerste zal ik jullie maar allemaal (als ik dat nog niet persoonlijk gedaan heb via een app of een smsje) een HAPPY NEW YEAR wensen! En natuurlijk alles wat wenselijk is voor 2014. In Nederland is het nu ook 2014 dus ik hoef me niet meer in te houden met mijn wensen en bang te zijn dat ik te vroeg ben.

De afgelopen paar weken zijn voorbij gevlogen en ik kan niet geloven dat het nu al 2014 is. En dat ik over een kleine 2 maanden al thuis ben. Ik heb op het werk al mijn databases afgemaakt dus daar ben ik gelemaal blij mee en het is gelukt om mijn eigen deadline van voor de kerst te halen. Nu moet ik nog alle verslagen maken en dan ben ik daar ook weer klaar mee. Maar daar heb ik nog 6 weken voor dus dat zal wel lukken.

Ik heb nu al bijna een week vakantie en ik moet wel even zeggen dat het wel even lekker is om even bij te kunnen komen. Op zich is het werk druk maar leuk maar het is fijn om niet elke dag naar de dierentuin te hoeven gaan en vroeg op te hoeven staan. Ik heb kerstavond gevierd bij een collega en dat was lekker eten en gewoon even genieten en ontspannen. Op kerstdag kwamen er 4 vrienden bij mijn lunchen en dat was heerlijk met broodjes. Helaas was het weer te slecht om naar het strand te kunnen gaan maar ach binnen zitten was ook wel te doen. Ik had direct al wat meer het kerstgevoel. Op boxing day (ze kennen hier geen tweede kerstdag) ben ik samen met vrienden naar de Hobbit geweest en daarna door om te gaan eten bij een vriendin. Haar vriend had lam gemaakt en dat was super lekker. Traditioneel gerecht blijkbaar maar goed.

Op vrijdag kwam Isabelle aan vanuit Adelaide. Dus die ben ik gaan ophalen. Op zaterdag zijn we de stad in getrokken en naar Paddy's markets gagaan. Dit is een grote overdekte marktplaats e je kan er op zich wel leuk winkelen. Daarna naar de IMAX theater om de Hobbit nog een keer te bekijken alleen dit keer in super groot scherm. Het was mooi om een keer mee te maken maar je kan maar naar een kant van het scherm kijken omdat het zo groot is.

Op zondag zijn we naar Bondi Beach geweest. Het was leuk om een keer te zien maar ik vond het niet zo speciaal. Ik vind Dee Why Beach leuker. We hebben ook nog wat door de stad geslenterd en van het weer genoten in Hyde Park.

Op maandag Manley gedaan en met de beroemde Manley Ferry naar Sydney gevaren. Echt een hele mooie tocht Daarna het Ophrah House gezien en de Botanical Gardens.

Op dinsdag (NYE) naar het strand geweest en naar de dierentuin. Want wij hadden kaarten voor NYE daar. Het was 2 uurtjes wachten voordat we naar binnen konden maar goed. We hadden een mooie bank waar we konden zitten en de brug konden zien. Sydney had 3 xvuurwerk die avond. Om 9 uur voor de families met kinderen, om half 11 vanwege het 40jrig bestaan van de Ophrah House en om middennacht voor de ecchie. We zijn de tijd doorgekomen met kletsen en fotos maken van het mooie uitzicht.

Het vuurwerk was fantastich. Het is niet te beschrijven. Nadat het vuurwerk was afgelopen ging iedereen als een gek naar de bussen. Gelukkig konden wij een lift krijgen van een collega. We waren rond half 3 thuis en nu heb ik lekker een dagje vrij. Morgen vertrek ik naar Melbourne dus dat wordt leuk.

tot snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Lauren

Op dit moment ben ik bezig met een master studie in Engeland over conservatie en behoud van dieren in een dierentuin gerelateerde setting. Mijn passie is dieren en alles wat daar een beetje bij komt kijken. Deze passie heeft me al in Australie, Belgie, Nederland, Verenigde Staten en het Verenigd Koningkrijk gebracht. En we houden niet op. Daarnaast hou ik van reizen en staan er dus nog een behoorlijk aantal plekken op mijn bucketlist die ik graag nog wil gaan bezoeken.

Actief sinds 22 Maart 2009
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 19636

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 01 November 2016

Master

15 Augustus 2013 - 18 Februari 2014

Majorstage

18 April 2012 - 09 Mei 2012

Roadtrip to the other side of the world

11 Mei 2009 - 20 Juli 2009

mijn stage in eigen land:P

Landen bezocht: