Christmas - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu Christmas - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu

Christmas

Door: Lauren

Blijf op de hoogte en volg Lauren

15 December 2013 | Australië, Sydney

Hallo mensen in het koude (natte? witte?) Nederland,

Zakl ik jullie maar jaloers maken met het feit dat het hier gemiddeld 30 graden is en zonnig of zou dat iets teveel van het goede zijn?
ik dacht laat ik maar eens even een berichtje schrijven over alle kerstactiviteiten die hier bezig zijn. Sydney, Australie en de rest van de wereld is zich op aan het maken voor een mooie kerst maar ik moet zeggen dat het kerstgevoel er nog niet (helemaal) inzit. Het zal waarschijnlijk komen omdat ik nog helemaal in de zomer stemming ben en nog aan het wachten ben totdat het koud gaat worden. Ik kan dan nog een hele tijd wachten zo geloof ik.

Australie kent net zoals Engeland kerstavond en kerstdag en Boxing Day. Kerstavond wordt vaak met familie gevierd en op kerstdag worden er in de ochtend kados gegeven en dan komt de familie samen voor een kerstlunch. Vaak wordt er dan traditioneel kalkoen of ham gegeten of er wordt gebbqed. In de middag gaan de mensen vaak naar het strand om te gaan surfen of van het weer te genieten. Alles is dicht op kerstdag en ook op boxing day.

Taronga Zoo is zelf open tijdens de kerst maar het kantoor is dicht dus dit betekend, vakantie! Nu weet ik dat een heleboel mensen denken ah lekker naar het strand met het mooie weer en dat ga ik ook zeker doen maar ik ga nog meer doen. Ik ga lekker Sydney verkennen samen met Isabelle. Isabelle komt 5 dagen op bezoek dus we gaan naar de film, op NYE naar Taronga Zoo om het vuurwerk te kijken en lekker genieten van de stad en het (hopelijke mooie) weer.

De afgelopen paar weken heb ik niet heel veel uitgespookt. Ik ben aan het proberen om mijn datasets af te maken voor kerst. Het gaat niet zo makkelijk als ik zou willen. Het komt deels omdat er andere dingen tussen komen zoals een heel vervelende kerstlunch op het strand, een ontbijt met de mensen van het neushoorn project en andere projecten. De laatste week is het dus nog even hard aanpoten maar dat gaat wel goed komen. Als student ben ik het wel gewend om hard te werken voordat er een (zelfgemaakte) deadline aankomt.

Ik heb nu wel eindelijk een goeie laptop gekregen van ZAA. Het moest helaas wel want mijn computer ging steeds trager werken en ook begon uit te vallen. Nu heb ik een mooie laptop die lekker snel is en ik dus niet bang hoef te zijn om data te verliezen. Ik denk dat ik zojuist de strijd gewonnen heb tegen de computers.

Afgelopen weekend heb ik mijn eerste echte Aussie kerst geviert. Ik was uitgenodgd om bij Rodd zijn familie mee te lunchen. Het was vroeg, klopt maar dit was vanwege het feit dat Rodd met kerst naar Perth gaat en er dus niet is. Het was heel gezellig en we hebben heerlijk gegeten. We zijn niet naar het strand geweest maar dat maakt niks uit. Het weas gewoon een heerlijke middag.

Voor de rest staan er ook weer wat reizen voor de boeg. Ik ga begin januari naar Melbourne toe om daar een paar dagen te verblijven en de dierentuin te verblijven en ik heb ook besloten om later terug naar Nederland te vliegen. De reden hiervoor is omdat ik eerst nog op vakantie ga naar Nieuw Zeeland! Ik ga naar Auckland en Queenstown. Ik heb er onzettende zin in om te gaan en om even lekker te relaxen voordat ik weer in het koude noorden ben

Als ik jullie niet meer spreek dan alvast fijne kerstdagen



  • 16 December 2013 - 10:43

    Ton:

    Inderdaad jaloers.

  • 16 December 2013 - 11:38

    Ariane:

    Hoi,

    Dat klinkt erg leuk! Hier in Oxford regent het, het is mistig en koud. En net zoals jij heb ik het ook erg druk.

  • 17 December 2013 - 07:06

    Petra:

    Hoi Lauren,
    dat klinkt weer goed allemaal.
    Geniet lekker en heel fijne kerstdagen vanuit Sittard!

    Groetjes Petra en Noël

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Lauren

Op dit moment ben ik bezig met een master studie in Engeland over conservatie en behoud van dieren in een dierentuin gerelateerde setting. Mijn passie is dieren en alles wat daar een beetje bij komt kijken. Deze passie heeft me al in Australie, Belgie, Nederland, Verenigde Staten en het Verenigd Koningkrijk gebracht. En we houden niet op. Daarnaast hou ik van reizen en staan er dus nog een behoorlijk aantal plekken op mijn bucketlist die ik graag nog wil gaan bezoeken.

Actief sinds 22 Maart 2009
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 19624

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 01 November 2016

Master

15 Augustus 2013 - 18 Februari 2014

Majorstage

18 April 2012 - 09 Mei 2012

Roadtrip to the other side of the world

11 Mei 2009 - 20 Juli 2009

mijn stage in eigen land:P

Landen bezocht: