deadlines - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu deadlines - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu

deadlines

Door: Laurenke

Blijf op de hoogte en volg Lauren

13 November 2013 | Australië, Sydney

Deze week was druk, druk, druk. We hebben 30 uur gedraaid in 3 dagen tijd en ons de longen uit het lijf gelopen om alles af te krijgen maar het is klaar. Het Rhino Project is af!!!!

Ik heb aan het begin van mijn stage verteld dat ik mijn baas Nick help bij een project voor de Universiteit van Sydney over een studie of het theoretisch mogelijk is om neushoorns te importeren in Australie. Nou gisteren was de deadline, en het goeie nieuws is, we hebben hem gehaald!
Nu snap ik ook wel dat jullie willen weten hoe we dat gedaan hebben. Ik zal even bij het begin beginnen en dat was vorige week.

Nick vroeg aan Mica en ik of we hem wilde hebben bij het samenstellen van het document, het uitprinten en het inbinden. Nou dat wilde we wel. Veel ervaring mee vanwege school dus geen probleem. Ik bedoel hoe lastig kan het zijn om alles na te lopen, de kijken of alle informatie klopt, de layout van het document goed maken en alles uitprinten en inbinden. Nick zei, er moeten wel nog samenvattingen geschreven worden voor de hoofdstukken, een conclusie, en een samenvattingen van de aanbevlingen. Nou we hadden 9 hoofdstukken met 3 mensen geen probleem dus.

Er zouden ook nog een paar documenten binnen moeten komen maar ik was al vast begonnen met samenvattingen schrijven en ervoor zorgen dat overal de juiste vermeldingen bij staan. Onze deadline was woensdag dus we hadden een week. We werden van alle andere werkzaamheden afgehaald en aan iedereen werd verteld dat we nu niet beschikbaar waren omdat dit project voorrang had.

Op woensdag zagen we het nog best zitten, we zouden het halen en het ging allemaal goed komen. Op donderdag bracht Nick koekjes mee omdat we het toen wat minder zagen zitten omdat er toch nog best wel wat werk gedaan moest worden. Het was voornamelijk het fixen van de bronvermeldingen ervoor zorgen dat alles consequent staat vermeld. Als je ooit een keer met meerdere mensen aan een project hebt gewerkt waar iedereen verantwoordelijk was voor zijn eigen deel en er geen afspraken gemaakt waren over hoe alles vermeld zou staan dan weet je wel wat ik bedoel. Ik ben 3 verschillende manieren van bronvermelding tegen gekomen.

Op donderdag en vrijdag hadden we meetings met Nick aan het einde van de dag over hoe alles ging. Bijna alle samenvattingen waren af en alles moest nog qua layout goed gezet worden en er moesten nog documenten geschreven worden. We hielden de moed erin.

Op maandag zijn we fris begonnen met het werk. Nu begon de race want we moesten alles ook nog doorlezen en we wilde eigenlijk op dinsdag beginnen met printen dus de deadline was dinsdag. Ik had muffins mee genomen om de moed erin te houden. Maandag avond rond 5 uur was de deadline verschoven naar dinsdag middag, de samenvattingen waren af maar we moesten nog dingen schrijven.

Dinsdag ochtend als een gek weer achter de computer. Mica en ik waren er allebei om 8 uur. Direct achter de computer want er moest weer veel gedaan worden. Laat ik het zo zeggen, we hebben niet kunnen beginnen met printen op dinsdag. De reden was omdat alles nog een keer moest doorlezen om te kijken of alles goed stond en hoe het hele document eruit zag.
Dus dat was 1 kopie voor Nick en eentje voor ons.

Ondertussen mochten we aanwezig zijn bij een operatie van de penseelstaart buidelmuizen. Alle dieren waren gevangen en moesten verdoofd worden om te controleren hoe gezond ze waren en om alle jongen te sexen. Het was echt vet om te zien en we mochten de dieren ook vasthouden. En nee, ik heb geen foto's. Ik had het te druk met mijn dieren vast te houden. Ik was deel van het recovery team. Dit betekend dat de verdoofde dieren in een zakje gedaan werden en je dan moest controleren of ze wakker werden voordat je ze terug in een doosje deed om te vervoeren. En de zakken waren om de dieren rustig te houden.

Mica was ondertussen aan het schrijven en het project na aan het lezen. Nadat we hiermee klaar waren (duurde ongeveer 3 uur) gingen Mica en ik weer als een gek aan de slag. Mica ging door met de layout van het document en ik met het doorlezen. Het printen was die dag niet gelukt.

Woensdag was d day. De deadline was om 3 uur want toen was de presentatie van het document. Mica en ik waren druk bezig om alle informatie te verwerken en alle veranderingen aan te brengen in de laatste versie. Na een laatste check zijn we om 11 uur begonnen met printen. We hebben 2 printers in beslag genomen wat dus betekend dat niemand van onze afdelingen en van de HR afdeling kon printen. We hadden alle hoofdstukken in de grote vergaderzaal gelegd en het waren een boel documenten. Ondertussen was Mica bezig om alles op een cd te zetten en waren we heen en weer aan het rennen tussen de printers. Alle documeten waren om 2 uur klaar met printen en toen moesten ze nog ingebonden worden. Ik hoor jullie al denken maar om 3 uur was toch de deadline en nee die hebben we helaas niet gehaald. We hebben alle papieren verzameld en Nick heeft ons als een gek naar het andere gebouw gereden om alles in te binden. Ondertussen heeft Nick ons nog lunch gekocht wat heel erg lief was. Wij hebben daar een kantoor overgenomen en mensen eruit geschopt en als een gek begonnen met inbinden.

We hebben de deadline van 3 uur niet gehaald. Wel hebben we 3 grote en 5 kleine documenten naar de presentatie kunnen sturen omdat de ceo daar naar toe ging. Gelukkig bood hij aan om documenten mee te nemen wat heel lief was en wat ons wat gestress scheelde. Om half 4 waren we klaar met alles in te binden en toen heel snel overgerend naar het gebouw. We zijn naar binnen geslopen maar het is gelukt.

Het was een drukke week. Maar we hebben voldoening gekregen van de verslagen die er lagen met onze namen erop :).

Voor de rest staat er binnenkort een trip naar Dubbo op de planning. Ik mag mee als begeleider van een jongeren team en we gaan kayakken en ook low rope route lopen. Ik heb geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen maar alle accomodatie en eten wordt betaald. Ik vind het prima want we mogen ook naar de andere dierentuin.

Voor nu nog maar even hard aan het werk

groetjes

  • 14 November 2013 - 07:27

    Louisan:

    Zo te horen heb je een complete chaos week achter de rug, maar ik ben trots op je! Je hebt het toch maar mooi voor elkaar gekregen. En ach, dat ene uurtje extra ;). Top gedaan. Nog even en dan dubbel genieten van je weekend! x

  • 14 November 2013 - 11:08

    Mam:

    Schat, vol bewondering heb ik je verslag gelezen. Ik voelde de adrenaline door je heenstromen. Wat heerlijk en ik denk dat je een voldaan gevoel hebt. Waar ligt Dubbo en hoe en wanneer ga je erheen? Xxx mam

  • 14 November 2013 - 14:04

    Ariane:

    Hoi,

    Goed gedaan. Hopelijk is de komende week iets minder stressvol. Geniet van je weekend

  • 16 November 2013 - 13:18

    Petra:

    Hoi Lauren,
    kan me voorstellen dat de weken zo omvliegen.
    Iedere minuut wordt benut. En de deadline is gehaald....
    Kayak ze vooral...geniet van deze tijd.
    Super om te lezen hoe het je vergaat.

    Groetjes Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Lauren

Op dit moment ben ik bezig met een master studie in Engeland over conservatie en behoud van dieren in een dierentuin gerelateerde setting. Mijn passie is dieren en alles wat daar een beetje bij komt kijken. Deze passie heeft me al in Australie, Belgie, Nederland, Verenigde Staten en het Verenigd Koningkrijk gebracht. En we houden niet op. Daarnaast hou ik van reizen en staan er dus nog een behoorlijk aantal plekken op mijn bucketlist die ik graag nog wil gaan bezoeken.

Actief sinds 22 Maart 2009
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 19639

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 01 November 2016

Master

15 Augustus 2013 - 18 Februari 2014

Majorstage

18 April 2012 - 09 Mei 2012

Roadtrip to the other side of the world

11 Mei 2009 - 20 Juli 2009

mijn stage in eigen land:P

Landen bezocht: