Bootjes, vliegtuijes, helicoptertjes en homesick - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu Bootjes, vliegtuijes, helicoptertjes en homesick - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu

Bootjes, vliegtuijes, helicoptertjes en homesick

Blijf op de hoogte en volg Lauren

07 Oktober 2013 | Australië, Sydney

Wow ik loop hier al weer 6 weken stage dus dat betekend dat ik alweer 7 weken weg ben uit Nederland. Het gemis begint nu wel te komen en vooral vandaag is het best wel erg. Geen idee waarom maar gewoon het idee om even met de trein (4 uurtjes maar goed) maar huis te gaan en even van het eten van pap te genieten, mam weer te zien, Anouk, Puck, Jerome en oma weer te zien en 3 zoenen te geven. Even snel de stad in met vrienden of een avondje stappen, of even bijkletsen op school, ik mis het op dit moment wel. Er is natuurlijk skype en facebook maar het is toch anders. En hier leer je ook nieuwe mensen kennen maar dat is ook anders.

Ik denk dat dit alleen vandaag dus dus ik doe vandaag gewoon lekker rustig aan en ga weer hard aan de slag.

Dit weekend was de International Fleet Review. Dit betekend dat 1 keer in de 100 jaar de marine een groot feest heeft in Sydney en dat dit een week lang duurt. Dit is niet alleen de Australische marine die hier aan meedoet maar er komen ook schepen vanuit China, Verenigd Koningkrijk, Verenigde staten en nog veel meer. Ik heb helaas niet veel Nederlandse schepen gezien. Het zijn grote oorlogschepen en ook oude zeilboten. Op zaterdag was Prins Harry er en werden de boten aan hem gepresenteerd. Het klinkt specialer dan dat het is. Vooral omdat je hem niet zag en de boten gewoon langs vaarde maar niet echt heel dichtbij kwamen.

Er waren ook vliegtuigen die overvlogen maar hier was ook niet heel veel speciaal aan. er waren ook een boel helicopters en op zich was het wel leuk om te zien.

Halverwege hebben we maar besloten om naar China town te gaan om te gaan lunchen en daarna naar Paddy's markets om te gaan winkelen. Dit is een overdekte marketplaats waar ze echt vanalles verkopen, van tassen tot mobieltjes en ipad covers. Schoenen, kleding, eten en echt alles.

Daaarna *echte* Belgische wafels gegeten, niet zo lekker als in Belgie hoor. Toen het vuurwerk gegeken en ik moet zeggen, Sydney weet hoe ze een voorwerkshow moeten neerzetten. Ze hadden de ophra house omgedoopt tot een gigantisch groot projectiedoek waar ze een verhaal op afbeelden dus dit was echt geweldig. En het vuurwerk was dan te zien vanuit de hele baai. Er waren super veel mensen maar dat was best goed te doen. Ze hadden het goed geregeld. De hele binnenstad was afgezet en er waren extra bussen ingezet en treinen om iedereen naar huis te brengen. Je mocht geen alcohol drinken buiten op straat en overal gratis toiletten en water drink kraantjes. Yep, ze hadden het goed voor elkaar.

Nu maar weer hard aan het werk na een 3 daags weekend

groetjes

  • 08 Oktober 2013 - 08:31

    Ton Florisson:

    Ha lieve Lauren!
    Homesick, tja knap lastig omdat het knaagt en zeurt en je niet weet wat te doen of hoe te handelen. Onrust ook. De fysieke afstand is weliswaar enorm, maar de afstand van hart tot hart is niet meetbaar, zó klein! Om je toch even te plagen (en ik weet dat je daar goed tegen kunt, sterker: bijzonder graag terugplaagt!): afgelopen zaterdag zijn we met Anouk, Syd en Anny gaan shoppen bij Carrefour in Luik. Na afloop, bij het betalen aan de kassa, kwam de directeur mij met tranen in de ogen bedanken voor de enorme investering die Anny en ik hadden gedaan in zijn zaak. Hij overwoog zelfs om die dag zijn winkel maar te sluiten ondat zijn dagomzet al was behaald:-). Ach, het was een hele fijne dag, inclusief heerl jke pizza's van Pizzahut! Hoppa!
    Ik wil nog even benadrukken hoe trots ik op je ben. Ik vertel dan ook graag aan iedereen die het wil horen, en de anderen overigens óók, dat je zulke mooie projecten hebt en succesvol bent in de opzet + uitvoering. Fantastisch! Heb je de mentor al geïnformeerd? Doen hoor, is goed voor je imago en reputatie! Australië lijkt mij een mooi land met fijne mensen. Dat blijkt telkens weer uit je verhalen. En wat JIJ allemaal meemaakt is zeer waardevol voor je verdere leven, persoonlijk en zakelijk. Dikke poen vaan pap!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Lauren

Op dit moment ben ik bezig met een master studie in Engeland over conservatie en behoud van dieren in een dierentuin gerelateerde setting. Mijn passie is dieren en alles wat daar een beetje bij komt kijken. Deze passie heeft me al in Australie, Belgie, Nederland, Verenigde Staten en het Verenigd Koningkrijk gebracht. En we houden niet op. Daarnaast hou ik van reizen en staan er dus nog een behoorlijk aantal plekken op mijn bucketlist die ik graag nog wil gaan bezoeken.

Actief sinds 22 Maart 2009
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 19546

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 01 November 2016

Master

15 Augustus 2013 - 18 Februari 2014

Majorstage

18 April 2012 - 09 Mei 2012

Roadtrip to the other side of the world

11 Mei 2009 - 20 Juli 2009

mijn stage in eigen land:P

Landen bezocht: