presentaties en projecten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu presentaties en projecten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu

presentaties en projecten

Door: Lauren

Blijf op de hoogte en volg Lauren

03 Oktober 2013 | Australië, Sydney

Het is alweer bijna 2 weken geleden sinds mijn laatste verslag en op zich zijn er weer wat dingen gebeurd. Ik heb weer wat projecten te pakken en we zijn weer stappen verder geraakt met ons huidige project.

Ten eersten het goede nieuws: Het project waar ik het de vorige keer over had, van de leeftijden van dieren is officieel goedgekeurd door onze leidinggevende. Ons excel data sheet vonden ze geweldig en vooral hoe we het hebben aangepakt en simpel hebben gemaakt voor de curatoren.
Het betekend niet dat het project nu te einde is.

Omdat Taronga 2 dierentuinen heeft, Taronga Zoo (Sydney) en Taronga Western Plains Zoo (Dubbo) hebben we tot nu toe het project uitgevoerd voor Dubbo. Omdat de informatie was verzameld door de vorige staigaire en we alleen wat dingen hoefde aan te passen en formules opnieuw hoefde te schrijven was het makkelijker te doen. Het project voor Taronga wordt moeilijker want dan moet alle data nog verzameld worden. Maar dat wordt de volgende uitdaging.

Om even terug te komen op de presentatie, ze waren heel tevreden en we kregen alle lof te horen. Ze waren zelfs bezig dat we het ook moesten presenteren aan andere mensen en mogelijk andere dierentuinen en misschien zelfs wel op een conventie volgend jaar maar goed, daar moeten we nog maar even op terug komen.

Donderdagen zijn nu officieel omgedoopt tot Rhino days. Dit betekend dat ik vaak aan een rhino project werk voor Nick. Dit kan zijn uitzoek werk of messing about met het programma vortex. Vortex is een programma wat kijkt als je een bepaalde aantal dieren hebt en die planten zich voor, of ze dan binnen 100 jaar uitsterven of langer blijven leven dan 100 jaar. Nu is het zo dat voor het rhino project we wilde dat de populatie de 100 jaar niet zou halen. Het idee was namelijk om 6 nieuwe dieren naar Australie te vervoeren om een nieuwe populatie te beginnen. Dit is veel te weinig om te zorgen voor een gezonde populatie.
Het is gelukt om ervoor te zorgen dat de populatie de 100 jaar niet zou halen met 6 dieren. Nu wilde Nick dat ik ook zou laten zien hoeveel dieren we nodig hebben om de 100 jaar te halen. Helaas is me dit op heden nog niet gelukt. Nick vond het geweldig, ik helaas wat minder.

Dit weekend is de navy fleet review in Sydney. Dit betekend dat er vanuit verschillende landen marine schepen naar Sydney komen. Dit event is 1 keer in de 100 jaar en dat betekend ook dat prince Harry in komt vliegen om de schepen te inspecteren als de Australische schepen zich presenteren. Het moet echt een groot event zijn met vuurwerk en zelfs overvliegende vliegtuigen dus ik ben benieuwd.

tot snel

Cheers

  • 03 Oktober 2013 - 22:04

    Carin:

    Klinkt goed! Veel plezier!

  • 04 Oktober 2013 - 07:39

    Saskia:

    wow je bent goed bezig, ga zo door !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Lauren

Op dit moment ben ik bezig met een master studie in Engeland over conservatie en behoud van dieren in een dierentuin gerelateerde setting. Mijn passie is dieren en alles wat daar een beetje bij komt kijken. Deze passie heeft me al in Australie, Belgie, Nederland, Verenigde Staten en het Verenigd Koningkrijk gebracht. En we houden niet op. Daarnaast hou ik van reizen en staan er dus nog een behoorlijk aantal plekken op mijn bucketlist die ik graag nog wil gaan bezoeken.

Actief sinds 22 Maart 2009
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 19641

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 01 November 2016

Master

15 Augustus 2013 - 18 Februari 2014

Majorstage

18 April 2012 - 09 Mei 2012

Roadtrip to the other side of the world

11 Mei 2009 - 20 Juli 2009

mijn stage in eigen land:P

Landen bezocht: