Canberra - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu Canberra - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu

Canberra

Door: Lauren

Blijf op de hoogte en volg Lauren

22 September 2013 | Australië, Sydney

Als eerste: yes yes yes,woot!!! Het is gelukt! Vrijdag was het echt een topdag! Sorry, voor iedereen zal ik het even snel uitleggen.

Zoals ik misschien al gezegd heb werk ik op dit moment aan een project om voor alle dieren in Taronga uit te rekenen hoe oud ze zijn en wat hun verwachte leeftijd is (expected longevity) is. Dit vergt een heleboel nakijk en uitzoek werk maar goed daar ben ik nog niet helemaal aan begonnen. Het gaat zich er meer om dat alle data in een excel sheet gezet moet worden waarbij alle individuele dieren erin staan met hun geboortejaar, leeftijd en verwachte leeftijd. Nu heeft de dierentuin gezegd als de dieren in 10% van hun verwachte leeftijd zitten dan gaan we extra op ze letten.

De vorige stagaire heeft dit project gedaan voor Dubbo, de andere dierentuin van Taronga. Hierbij heeft zij een excel sheet gemaakt met 3 kleuren codes: groen voor als de dieren er nog niet in zitten, oranje als de dieren in de 10% zitten en rood als de dieren ouder zijn dat hun verwachte leeftijd. Dit betekend dus dat je in een oogopslag kan zien voor het jaar 2013 welke dieren waar zitten qua leeftijd. Het enige nadeel was dat je van elke dier handmatige het jaartal moest aanpassen.

Nu heb ik samen met Mica, een collega, de formule zo herschreven dat excel niet alleen de leeftijd van de dieren uitrekend maar je ook maar 1 keer het jaartal aan hoeft te passen en excel voor de rest alles automatisch update. Wij waren helemaal blij toen het gelukt was want dit zorgt ervoor dat de curators een stuk minder werk moeten doen.

Dit was dus nog maar het begin van het weekend. Op vrijdag zijn we rond half 5 vertrokken naar Cenberra, wat ongeveer 3 uur rijden is. Dit is zonder file. Want wij deded ongeveer 1.5 uur over 20 km en op uit de stad te komen. Welcome to the big city. Maar goed, we zijn aangekomen.

Canberra is de hoofdstad van Australie maar het is een hele kleine stad. Canberra heeft ongeveer 400.000 inwoners terwijl Sydney er bijvoorbeeld al 4 miljoen heeft. Dus dat is een vrij groot verschil. Ik geloof dat het iets te maken had met het feit dat ze niet konden kiezen tussen Sydney en Melbourne toen ze een hoofdstad moesten kiezen, maar goed, zoek dat maar google dat maar.

Op zaterdag zijn we gewoon door 2 of 3 keer door Canberra gereden, dus ik heb de hele stad nu wel gezien. We zijn gaan midget golfen, wat ze hier put put noemen :P. Op zondag zijn we naar Questacon geweest, een heel groot hands on science museum, echt geweldig. Ze hadden een huisje gemaakt waar ze een aardbeving naspeelde, nog niet levensecht maar het zag er wel super uit. We zijn ook nog naar het parlement geweest maar goed, je moet er in geinteresseerd zijn maar het was wel leuk om een keer mee te maken

Nu weer door met mijn werk

groetjes

  • 23 September 2013 - 07:35

    Ton Florisson:

    Hi Lauren!
    Volgens mij moeten ze jou maar aanstellen als Ambassadeur Toeristische Werving. Het enthousiasme voor je huidige woon- en werkplek spat gewoon van mijn schermpje! Well done! Het maakt mij overigens zeer gelukkig dat jij je daar zo welkom en thuis voelt. Sterker, ik ben ontzettend trots op je! Het is overigens erg spijtig dat ik je niet zal kunnen komen opzoeken daar, mijn agenda en portemonnee laten dat niet toe. Maar dankzij jouw heerlijke posts en plaatjes geniet ik volop met je mee. Dikke poen vaan pap

  • 23 September 2013 - 17:25

    Louisan:

    Echt super gefeliciteerd! Zo top dat je al zoiets goeds hebt kunnen doen. Kan alleen nog maar meer worden. Zet 'm op meid! You can do it ;)

  • 24 September 2013 - 06:45

    Petra:

    Hoi Lauren, goed gedaan meisje. En ben jaloers op je. Het is daar zo mooi.
    Ik zie aan de verhalen dat het je super bevalt. geniet ervan.
    Groetjes uit Sittard van Petra x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Lauren

Op dit moment ben ik bezig met een master studie in Engeland over conservatie en behoud van dieren in een dierentuin gerelateerde setting. Mijn passie is dieren en alles wat daar een beetje bij komt kijken. Deze passie heeft me al in Australie, Belgie, Nederland, Verenigde Staten en het Verenigd Koningkrijk gebracht. En we houden niet op. Daarnaast hou ik van reizen en staan er dus nog een behoorlijk aantal plekken op mijn bucketlist die ik graag nog wil gaan bezoeken.

Actief sinds 22 Maart 2009
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 19521

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 01 November 2016

Master

15 Augustus 2013 - 18 Februari 2014

Majorstage

18 April 2012 - 09 Mei 2012

Roadtrip to the other side of the world

11 Mei 2009 - 20 Juli 2009

mijn stage in eigen land:P

Landen bezocht: