first week in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu first week in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu

first week in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Lauren

02 September 2013 | Australië, Sydney

Ik weet niet eens meer waar we de laatste keer zijn gebleven met het reisverslag. Ik geloof dat ik had verteld dat ik was aangekomen in Sydney dus daar zal ik maar verder gaan.

De eerte paar dagen verbleef ik in Manley in een backpackers hostel. Dit betekend met 4 mensen op een slaapkamer slapen in een stapelbed. Natuurlijk moet er dan ook voor je eigen eten gezorgd worden en voor je eigen ontbijt. Australie is qua eten een duur land. De prijzen liggen gemiddeld hoger voor boodschappen. Ze hebben wel aan aldi maar die heeft niet alles. De andere grote supermarkt hier is Coles waar ze echt alles hebben. Boodschappen gedaan op maandag om ontbijt te regelen en natuurlijk langs het strand gegaan. Daarna zijn we met een stel backpackers gaan uiteten bij de Stone Grill. Heerlijke gegeten voor de helft van de normale prijs. Dus voor 10 dollar een grote hamburger en water.

Op dinsdag werd ik opgepikt door Rodd, diegene waar ik de komende maanden verblijft. Rodd woont met zijn gezin in Dee Why. Dee Why ligt ongeveer 12 km van de stad af dus het is niet te ver weg.

Op woensdag weer terug naar Sydney gegaan omdat ik mijn bankpas moest ophalen. Daar ben ik gaan lunchen met Jan en Denise, 2 mensen die familie leden van mij kennen vanuit Nederland. Heerlijk Japans gegegeten en daarna een nieuwe simkaart gaan halen om internet erop te krijgen want een paar weken zonder facebook gaat natuurlijk niet.

De rest van de dagen heb ik nog lekker van mijn vakantie genoten en natuurlijk Dee Why ontdekt. Dee Why ligt aan het strand. Ik ben de zee nog niet ingeweest maar wel langs het strand hard gelopen en dergelijke.

In het weekend ben ik samen met Jo, Rodd's vriendin naar de markt geweest. Daar kun je (goedkoper) fruit kopen. Op zich is het fruit niet heel anders dan in Nederland, alleen zijn er andere dingen in seizoen vanwege de winter hier. Het is nog wel even wennen dat het warm weer is en vroeg donker wordt. Het is hier rond 6 uur donker en dan koelt het af naar ongeveer 12 graden. Niet zo heel erg koud maar het is toch behoorlijk fris.

Vandaag dan eindelijk de grote dag, beginnen bij stage. Je moet ongeveer 7 uur en 36 minuten werken per dag, wat op zich best goed te doen is. Vannochtend opgehaald door Erna, de senior curator, aangezien ze toch langs Dee Why kwam en dan straks met de bus terug naar huis.

tot nu toe een crash course gehad in Sparks, Arks en Zims, allemaal verschillende programma's om de verschillende data van dieren bij te houden. Dus overlijden, geboorte, dieren die van dierentuin wisselen, waar de dieren zitten, geslacht, notities van de verzorgers, echt alles wordt erin verwerkt. Het is nog even wennen maar tot nu toe nog heerlijk genieten

• 04 September 2013 - 20:56

Petra Lenoire:

Hoi Lauren, leuk om te horen dat het je zo goed gaat.
    En ik volg je ook op FB dus de eerste foto's gezien. Ziet er goed uit Down Under.
    Veel plezier en ik verheug me op het volgende verslag.