Aardvarkens - Reisverslag uit Antwerpen, België van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu Aardvarkens - Reisverslag uit Antwerpen, België van Lauren Florisson - WaarBenJij.nu

Aardvarkens

Door: Laurenke

Blijf op de hoogte en volg Lauren

28 Mei 2009 | België, Antwerpen

Omdat ik ook bij de nachtdieren sta en niet alleen bij de roofdieren, moet ik dus ook de dieren verzorgen die als nachtdier gekendmerkt worden.

We hebben twee aardvarkens zitten en de grote baas had het goede idee om deze dan te verplaatsen naar de quarantaine en dan het hok leeg te scheppen en er dan nieuwe boomschors in te leggen.

Moet kunnen, toch, zou je zeggen, nou niet als je het woensdag te horen krijgt en dat voor het weekend moet gaan doen.

Nu moet je begrijpen dat het hok heel onhandig is ingericht, er staan overal planten, bomen en nog verschillende andere dingen waar de aardvarkens zich achter kunnen verschuilen maar goed.

Wij waren dus gisteren als begonnen met het aan 1 kan uitscheppen van het hok om dan tot de conclusie te komen dat er geen waterputje was en we dus ommogelijk het hok konden schoonmaken zonder er al het water uit te moeten scheppen.

Nou goed, vannochtend moesten we dus de aardvarkens vangen. De eerste, Curly, ging wel goed, zij liep eigenlijk heel makkelijk de kist in en toen konden we de kist zo makkelijk weg dragen.

Dit was niet het geval voor het mannetje. Om een lang verhaal kort te maken, we deden er een uur over om het arme dier te vangen dat helemaal uitgeput en gestrest was door het opjagen maar we hadden hem gevangen.

We zijn wel niet meer verder gekomen in het hok want de baas belde om ons te informeren dat er 17 kub boomschors lag en of wij zo vriendelijk zouden willen zijn in die in witte zakken te scheppen en dan naar een andere plaats te willen brengen.

We hebben uiteindelijk de helf kunnen doen maarja, ik kan nu geen schep meer zien dus ik ben blij dat ik thuis ben.